W miesiącach marzec – maj uczniowie klasy 4a wzięli udział w projekcie edukacyjnym: „Uczymy się matematyki poprzez zabawę i doświadczenia”.

 Na zajęciach projektowych uczniowie wykonali m. in.: Lapbooki Matematyczne „Moje pomysły na naukę tabliczki mnożenia”, modele szkieletów figur przestrzennych z zastosowaniem klocków do budowania modeli, prace plastyczne „tangramowe układanki” oraz „wyczarowane z kół i okręgów” . Na zajęciach z origami powstały ramki na zdjęcia.

Bardzo ciekawymi zajęciami projektowymi okazały się zabawy z anaglifami – trójwymiarowymi ilustracjami brył oglądanymi w okularach 3D, gry w kości, budowanie z klocków lego, gra w szachy, zabawa w sklep i bank, zajęcia z zastosowaniem wag i przyrządów mierniczych.

Ogromne emocje wśród uczniów wywołał turniej warcabowy, a samodzielne nagranie reklamy ulubionej gry planszowej stało się hitem finału projektu.

Udział w projekcie zaowocował niesamowitymi przeżyciami, wieloma umiejętnościami, spowodował, że lekcja matematyki „wyszła z ławki” i stała się elementem, tak lubianych, dziecięcych zabaw.

Podsumowanie projektu odbyło się w naszej szkole 9 czerwca w Auli Pacyny. Wzięli w nim udział: dyrekcja szkoły, rodzice, nauczyciele, uczniowie klas 3d, 4b, 5c.

Koordynator projektu

Agnieszka Brewczak

 

 
Projekt_matem (1)
Projekt_matem (2)
Projekt_matem (3)
Projekt_matem (4)
Projekt_matem (6)
Projekt_matem (7)
Projekt_matem (8)
Projekt_matem (9)
Projekt_matem (12)
Projekt_matem (13)
Projekt_matem (14)
Projekt_matem (15)
Projekt_matem (16)
Projekt_matem (17)
Projekt_matem (18)
Projekt_matem (19)
Projekt_matem (20)
Projekt_matem (21)
Projekt_matem (22)
Projekt_matem (23)
Projekt_matem (24)
Projekt_matem (25)
Projekt_matem (26)
Projekt_matem (27)
Projekt_matem (28)
Projekt_matem (29)
Projekt_matem (30)
Projekt_matem (31)
Projekt_matem (32)
Projekt_matem (35)
Projekt_matem (36)
Previous Next Play Pause