W miesiącach marzec – maj uczniowie klasy 4a wzięli udział w projekcie edukacyjnym: „Uczymy się matematyki poprzez zabawę i doświadczenia”.
Na zajęciach projektowych uczniowie wykonali m. in.: Lapbooki Matematyczne „Moje pomysły na naukę tabliczki mnożenia”, modele szkieletów figur przestrzennych z zastosowaniem klocków do budowania modeli, prace plastyczne „tangramowe układanki” oraz „wyczarowane z kół i okręgów” . Na zajęciach z origami powstały ramki na zdjęcia.
Bardzo ciekawymi zajęciami projektowymi okazały się zabawy z anaglifami – trójwymiarowymi ilustracjami brył oglądanymi w okularach 3D, gry w kości, budowanie z klocków lego, gra w szachy, zabawa w sklep i bank, zajęcia z zastosowaniem wag i przyrządów mierniczych.
Ogromne emocje wśród uczniów wywołał turniej warcabowy, a samodzielne nagranie reklamy ulubionej gry planszowej stało się hitem finału projektu.
Udział w projekcie zaowocował niesamowitymi przeżyciami, wieloma umiejętnościami, spowodował, że lekcja matematyki „wyszła z ławki” i stała się elementem, tak lubianych, dziecięcych zabaw.
Podsumowanie projektu odbyło się w naszej szkole 9 czerwca w Auli Pacyny. Wzięli w nim udział: dyrekcja szkoły, rodzice, nauczyciele, uczniowie klas 3d, 4b, 5c.
Koordynator projektu
Agnieszka Brewczak